Logo Institutii

Cooperare

Titlu proiect:

INTERACTIUNE INTRE PISCICULTORI – UN CONCEPT SUSTENABIL PENTRU PROMOVAREA PESTELUI”

Parteneri in proiect:

1. FLAG Prahova – lider de proiect

2. Asociatia Grup de Actiune Locala pentru Pescuit Satu Mare (FLAG Satu Mare)

3. ASOCIATIA FLAG DIN BAZINUL MURESULUI, SECASELOR SI A AFLUENTILOR ACESTORA

4. ASOCIATIA ZONA PESCAREASCA IAZURILE MOLDOVEI

Obiectiv General: Promovarea consumului de peste prin actiuni de constientizare, responsabilizare, educare, schimb de experienta si desfacere in targuri cu specific pescaresc.

Obiective specifice:

1. Promovarea produselor pescaresti – prin realizarea de campanii si materiale publicitare.

2. Responsabilizare si educare – prin realizarea de ateliere tematice pentru elevi, precum si distribuirea de materiale educative (brosuri, prezentari despre sectorul acvatic, protejarea mediului – ecologizare etc).

3. Promovarea culturii si artei culinare cu specific pescaresc, precum si a traditiilor locale – prin organizarea de targuri cu specific pescaresc

4. Protejarea mediului acvatic – prin realizarea de operatiuni de ecologizare

5. Promovarea pescuitului in ape interioare – prin concursurile realizate cu elevii

6. Cooperarea dintre teritoriile vizate – prin schimburile de experienta intre piscicultorii din FLAG-urile partenere

7. OS 7: Organizarea unei sesiuni de instruire a fermierilor piscicoli, manageri de restaurante si bucatari – prin realizarea unui workshop referitor la marketing si promovare si a unei sesiuni de instruire culinara.

Rezultate planificate

– Realizarea seminariilor de instruire:

Realizarea unui seminar de instruire vanzari avand ca participanti din cadrul fiecarui FLAG partener: minim 5 persoane din sectorul pisciculturii, 2 persoane din cadrul angajatilor FLAG si 2 persoane –manageri de restaurante,in domeniul marketingului, brandului si marcilor, in vederea dezvoltarii afacerii.

Aceasta activitate presupune derularea unui seminar de instruire pentru fermierii piscicoli si managerii de restaurante avand ca principale tematici branding-ul, vanzarea si marketing-ul si un seminar de instruire culinara pentru bucatarii din restaurantele zonelor vizate prin proiect.

In cadrul seminarului de instruire realizat pentru fermierii piscicoli si managerii de restaurante se doreste obtinerea unor rezultate calitative insemand dezvoltarea cunostintelor fermierilor piscicoli si managerilor de restaurante din teritoriile celor patru FLAG-uri partenere, in domeniul marketingului si vanzarilor. *Prima discuție cu cei prezenți trebuie să aibă ca obiectiv înțelegerea faptului că Marketingul nu este nimic altceva decât arta de convinge potențialii clienți să-ți cumpere produsele într-un mod cat mai placut pentru ei.

Subiectele ce vor fi dezbatute in cadrul seminarului: *Care sunt clasele de clienti care au cel mai mare potential de cumpararea produsele oferite de producator.

*Care sunt metodele prin care se poate ajunge cat mai repede la tipul respectiv de clienti cu efort minim și randament maxim.

 *Care sunt cele mai sigure si rapide metode de a identifica clientii cu potential maxim.

 *De ce este cea mai buna perioada din istoria omenirii cand se poate ajunge foarte usor la clienti cu mare potential fara ca nici macar a-i cunoaste.

 *Metode testate si verificate prin care se poate face clientul sa ia decizia de cumparare.

 *Recomandarea, cea mai puternica arma din vanzari, cum se poate face astfel incat clientii sa ne promoveze prin recomandare la alti clienti.

 *Intr-o perioada ca cea din prezent, cand devine din ce in mai scump sa se atraga si sa se mentina atentia clienților, se vor identifica care sunt metodele prin care se poate face asta cu eficienta maxima si bugete relativ mici.

 *Metode prin care se poate diversifica gama de produse exact dupa gusturile clasei de clienti pentru a avea un randament maxim in vanzari cu efort minim.

 *Prezentarea unei din cele mai noi si eficiente metode din lume de crestere a vanzarilor indiferent de produsul comercializat

 *Metode de configurare a planului de vanzari in functie de conditiile și oportunităților fiecarui client.

Astfel, se doreste participarea a minim 5 fermieri piscicoli si 2 manageri de restaurante din fiecare teritoriu al FLAG-urilor partenere, intr-o locatie din teritoriul FLAG-ului coordonator.

 Seminarul se va desfasura pe perioada a doua zile.

Realizarea unui seminar de instruire culinara avand ca participanti din cadrul fiecarui

FLAG partener: minim 2 persoane – bucatari in vederea introducerii in bucataria restaurantelor locale a pestelui crescut de fermierii piscicoli.

In cadrul seminarului de instruire culinara „Preparate speciale cu peste de acvacultura indigen”, se doreste includerea pestelui crescut in fermele piscicole din teritoriul celor patru FLAG-uri partenere in restaurantele locale.

La seminar vor participa minim doi bucatari din teritoriile FLAG-urilor partenere, acestia vor invata retete noi de preparare a pestelui indigen.    

– Realizarea atelierelor tematice:

Desfasurarea unui numar de 4 ateliere tematice cu grupuri de elevi (aproximativ 50 elevi) in vederea implicarii si atragerea acestora in sectorul pescaresc si de acvacultura.  

Desfasurarea unui numar de 4 ateliere tematice cu grupuri de copii/elevi/tineri in vederea implicarii si atragerea acestora in sectorul pescaresc si de acvacultura.

– Realizarea operatiunilor de ecologizare: Desfasurarea a 4 campanii de ecologizare a teritoriilor FLAG-urilor partenere, cu ajutorul voluntarilor si a institutiilor abilitate, in vederea responsabilizarii populatiei si a reducerii fenomenului de poluare a apelor.  

– Realizarea schimbului de experienta si a targurilor pescaresti: Desfașurarea a 4 intalniri intre acvacultorii din teritoriile vizate, in vederea realizarii unui schimb de experienta ce va fi benefic pentru dezvoltarea sectorului pescaresc, precum si desfasurarea a 4 targuri pescaresti, ocazie cu care se vor promova produsele pescaresti si de acvacultura, precum si promovarea pestelui ca produs alimentar sanatos si benefic pentru populatie.

Context

Prin proiectul de cooperare se doreste atingerea obiectivelor Masurii III.4 si imbunatatirea strategiilor locale ale partenerilor implicati prin concretizarea urmatoarele actiuni:

• Schimbul de bune practici privind dezvoltarea locala a zonelor de pescuit si acvacultura. In cadrul acestei actiuni fermierii piscicoli din cele 4 teritorii vizate, impreuna cu angajatii Flagurilor partenere, vor participa in fiecare teritoriu la schimburi de experienta.

• Targuri de promovare a pestelui si a produselor pescaresti– organizate in teritoriul fiecarui FLAG partener, preconizand participare a minim 100 persoane.

• Ateliere tematice pentru elevi – organizate in teritoriul fiecarui FLAG partener, avand ca activitati: concursuri de pescuit, pictura pe materiale specifice, prezentari video legate de pesti si habitatul lor.

• Campanii de ecologizare a teritoriilor din zonele pescaresti vizate.

• Sesiune de instruire a fermierilor piscicoli, a managerilor de restaurante si a bucatarilor din teritoriile vizate.

Va avea loc o sesiune de instruire pentru fermierii piscicoli si managerii de restaurante si o sesiune de intruire culinara pentru bucatari in teritoriul Asociatiei FLAG Prahova. Pentru toate aceste actiuni vor fi realizate materiale de promovare constand in brosuri, tricouri, autocolante, roll-up-uri si panouri informative.

Beneficiarii directi sunt:

– piscicultorii din teritoriile celor 4 partenerii ;

– 200 de elevi ce vor paticipa la atelierele tematice (vor fi tinute 4 ateliere tematice, la fiecare din ele participand aprox. 50 de elevi);

– comunitatea locala – prin persoanele care vor participa la cele 4 targuri si cele 4 campanii de ecologizare;

Beneficiarii indirecti sunt:

– persoanele angajate in cadrul celor 4 Flag-uri partenere;

– institutiile locale prin incasarea de taxe si impozite, ca urmare a activitatilor economice derulate prin proiect (targuri).

GALERII FOTO

Instruire vânzări

Curs culinar

Atelier VR - Alba

Activități tematice cu copii - Aurel Vlaicu/Alba

Activități tematice cu copii - Dracșani/Botoșani

Activități tematice cu copii - Livada/Satu Mare

Activități tematice cu copii - Sirna/Prahova

Schimb de bune practici - Daia Romana/Alba

Schimb de bune practici - Dracșani/Botoșani

Schimb de bune practici - Zăganu/Prahova

Schimb de bune practici - Adrian/Satu Mare

Ecologizare - Ciugud/Alba

Ecologizare - Dracșani/Botoșani

Ecologizare - Cheia/Prahova

Ecologizare - Călinești/Satu Mare

Târgu' lu' Pește - Alba Iulia

Târgu' lu' Pește - Zăicești

Târgu' lu' Pește - Cheia

Târgu' lu' Pește - Carei